[RB:Blog_Title]

امروز :
2
نفر آنلاين
تبليغات
درباره سايت

ورود کاربران
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات
موضوعي ثبت نشده است

خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است

آرشيو لينک ها
تبادل لينک هوشمند
لینک :
آمار و اطلاعات
بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 80
افراد آنلاین : 2
کل بازدیدکنندگان : 1822
کدهاي اختصاصي

تبليغات

نرخ تبديل چيست و چگونه مي توان آن را محاسبه كرد؟


نرخ تبديل غالباً حاصل تقسيم پارامتري بر پارامتر ديگر است و در واقع يعني پارامتر اولي با چه نسبتي به پارامتر دوم تبديل مي شود. نرخ تبديل يك سنجه است كه مي تواند بر حسب پارامتر هاي مختلف سنجيده شود. تيم مجرب آويناوب با داشتن كارشناسان مجرب در زمينه سئو و طراحي سايت، شما را با واژه Conversion Rate و افزايش نرخ تبديل كمك مي كند. نرخ تبديل چيست و چگونه مي توان آن را محاسبه كرد؟ نرخ تبديل چيست بياييد فرض را بر اين بگذاريم كه خارج از فضاي ديجيتال هستيم. مي خواهيم نرخ تبديل يك فروشگاه يا بوتيك را محاسبه كنيم. مي خواهيم محاسبه كنيم در طول روز چند نفر وارد مغازه شده و چه تعداد از آن ها خريد كرده اند، اين يكي از سنجه هايي است كه مي توان محاسبه نمود. اما سنجه هاي ديگري هم داريم كه غيرقابل محاسبه است مثل ميزان رضايت مشتري بعد از خريد، زيرا كيفي است و تنها با نظر سنجي مي توان پي برد، اما باز هم عدد محاسبه شده زياد دقيق نيست. بفرض 80 نفر وارد مغازه شده اما 20 نفر از آن ها خريد كرده اند، نرخ تبديل در اينجا مي شود 20%. ما سنجه هاي مختلفي داريم و نحوه محاسبه هر يك متفاوت است. سنجه هاي كسب و كارها متفاوت است و مهم اينست كه كدام سنجه ها را مورد نظر قرار بدهيم. يكي از سنجه هاي مهم قابل محاسبه در فضاي ديجيتال، نرخ تبديل است. براي اينكه اين موضوع بهتر در ذهن ما بماند به چند مثال توجه مي كنيم چرا كه گاهاً نرخ تبديل را اشتباه محاسبه مي كنيم. ابتدا بايد ببينيم چي به چي تبديل مي شود؟ چي اول معمولاً چيز واضحي است مثلاً بازديدكننده، مصرف كننده، مشتريان سابق يا كساني كه قبلاً ثبت نام كرده اند، اما چي دوم قدري نكته دار است. مثلاً شما فرض كنيد كه يك لندينگ پيج يا صفحه فرود طراحي مي كنيدتبليغات اينترنتي يا تبليغات كليليكي مي دهيد در يك سايت خوب، اتفاقي كه مي افتد چيست؟ در صفحه فرود مي گوييد لطفاً ايميل خود را وارد نماييد بعد مي گوييد خب نرخ تبدلي يعني همين. ابتدا تعداد كليك ها را مي شمريم سپس با توجه به گوگل آناليتيكس مي گوييم چند نفر وارد پيج شده و در نهايت چند نفر فرم را پر كرده اند و ايميل خود را وارد كرده اند. اينجا نرخ تبديل مي شود؛ نرخ تبديل بازديد كننده به contact point يا اطلاعات تماس. ممكن است كسي بگويد كه براي من مهم نيست چند نفر فرم را پر كرده اند براي من مهم اينست كه چند نفر ايميل اولي را كه ميفرستم را باز مي كند، نرخ تبديل واقعي اينست، اين هم درست است. اما نفر ديگر مي گويد براي من مهم است كه چند نفر با ايميل وارد سايت من شده اند در واقع منجر به بازديد كننده تكراري Returning Visitor شد، مي خواهم متوجه شوم كه تبليغات كليكي چه تعداد بازديد كننده براي من ايجاد مي كند. پس اين خيلي مهم است كه چه پارامتري به چه پارامتر ديگري طي چه فرآيندي و در چند مرحله تبديل مي شود. يكي از اشتباهات متداول اينست كه ما در انتخاب لندينگ پيج يا آنچه را كه مي خواهيم بر اساس آن Conversion Rate را محاسبه كنيم، اشتباه مي كنيم. حتما بخوانيد نكات طلايي در بهينه سازي وردپرس ما ديجيتال ماركتينگ ها معمولاً Conversion Rate را بصورت جزئي و مرحله به مرحله محاسبه مي كنيم و به آن قيف بازاريابي Marketing Funnel مي گوييم. هدف ما اينست كه مرحبه به مرحله كانورژن ريت را بالا ببريم و در نهايت منجر به بهبود كانورژن ريت اصلي شويم. مثال: 1000 نفر يك تبليغ را مشاهده كردند، 5 نفر بروي آن كليك كرده، تبديل بازديد كننده به كليك كننده را CR1 (Click Rate) گويند. حال در صفحه ديگر اطلاعات محصول را قرار داده و بازديدكنندگان را تشويق ميكنيم كه سبد خريد را پر كنند و در اين بين تنها سه نفر سبد خريد را پر كرده اين نرخ تبديل را CR2 مي گويند، اما تنها 1 نفر درگاه پرداخت را انجام داده و خريد را نهايي مي كند، نرخ تبديل در اينجا 0.001% است. ادامه مطلب
برچسب:
+ نوشته شده: 1396/8/22 ساعت: 09 توسط:bamanaa| بازديد : <~PostViwe~>|

چرا بايد سايت خود را سئو كنيم؟


همين حالا گوگل كروم خود را باز كنيد و در گوگل هر چيزي كه به فكرتان رسيد را جست و جو كنيد. از ميان نتايج جست و جو كدام يك از سايت ها را باز مي كنيد؟ مسلما از بين نتايج جست و جو ۳ سايت اول را باز خواهيد كرد. اگر خيلي حوصله داشته باشيد وبه نتيجه دلخواه خود نرسيده باشيد نهايتا به سراغ سايت هايي كه در صفحه اول نتايج جست و جو قرار دارند مي رويد.

هدفم از اين مثال اين بود كه سايت هايي كه در صفحه اول نتايج جست و جو در هر موضوعي قرار دارند ترافيك بيشتري نصيبشان مي شود. و اين ترافيك كاملا اورگانيك است. به خاطر اينكه شما دقيقا به دنبال نيازتان بوديد. هيچ وقت براي سرگرمي به دنبال خريد محصولي به صورت آنلاين در گوگل نمي گرديد!

در اين مقاله قصد دارم در مورد اهميت سئوي سايت و اينكه واقعا چرا بايد سايت خود را سئو كنيم صحبت كنم. اگر مي خواهيد براي دراز مدت و با هزينه خيلي كمتر از تبليغات شامل هزينه روي سايت خود سرمايه گذاري كنيد تا انتهاي اين مقاله همراه من باشيد.

چرا بايد سايت خود را سئو كنيم؟

ترافيكي كه از طريق گوگل وارد وب سايت شما مي شود به هيچ وجه قابل مقايسه با ديگر روش هاي تبليغاتي نيست. فرض كنيد از طريق تبليغات كليكي كمپيني را راه اندازي كرده ايد. افرادي كه روي بنر تبليغاتي شما كليك مي كنند ممكن است از روي سرگرمي و از روي حس كنجكاوي روي بنر شما كليك كرده باشند. فقط براي اينكه بنر شما جذاب و زيبا بوده است.

البته در بسياري از مواقع ديده شده است چنين ورودي هايي نصيب وب سايت تبليغ دهنده مي شود. در اين صورت با احتمال خيلي زياد ممكن است تبديلي انجام نشود. در واقع نرخ تبديل بسيار پايين است. فقط به خاطر اينكه بازديدكننده اي كه روي بنر مورد نظر كليك كرده اصلا هدفمند نبوده است.

البته اين فقط يك مثال بود و به هيچ وجه قصد زير سوال بردن تبليغات كليكي را ندارم. در بسياري از مواقع هم بوده كه كمپين هاي موفقي در تبليغات كليكي راه اندازي شده اند و فيد بك بسيار خوبي هم داشته اند. البته بستگي به نوع و موضوع كسب و كار هم دارد. اين گونه تبليغات بيشتر به درد وب سايت هايي كه جامعه هدف گسترده اي مثل تخفيفان دارند مي خورد.

حتما بخوانيد  رونق فروش با طراحي سايت

 

اگر سرمايه براي تبليغات نداريد همين حالا به سراغ سئو برويد

بسياري از كسب و كارهاي اينترنتي نوپايي كه به شركت ما (آويناوب) مي آيند گله از هزينه هاي بالاي تبليغاتي مي كنند. ما هم به عنوان يك پيشنهاد مقرون به صرفه سئوي سايت را به اكثر آن ها پيشنهاد مي كنيم.

هر كسب و كاري براي موفقيت نياز به بيشتر ديده شدن دارد. فرض كنيد بهترين كيفيت را براي مشتريان خود محيا كرده ايد. چه از نظر محتوا و چه از نظر خدمات و محصولاتي كه ارائه مي كنيد. تا زماني كه مخاطبان شما نتوانند با كسب و كار شما آشنا شوند اين همه زحمتي كه كشيده ايد به چه دردي مي خورد؟ اين كيفيت عالي كه دم از آن مي زنيد را كي مي خواهد ببيند؟

زماني كه قصد داريد بهترين مشتريان را از آن خود كنيد بايد به فكر جذب آن ها از طريق موتورهاي جست و جو باشيد. با سئو و بهينه سازي سايت خود براي گوگل و ديگر موتورهاي جست و جو و كمي دندان روي جگر گذاشتن مي توانيد با كمترين هزينه (نسبت به ديگر روش هاي تبليغاتي) بهترين بازخورد را از وب سايت خود دريافت كنيد.

 

از كجا بايد سئوي سايت را شروع كنيم؟

سئو و بهينه سازي سايت براي گوگل و ديگر موتورهاي جست و جو شايد به نظر خيلي از دوستان كار ساده اي باشد! به اين خاطر كه همين حالا در وب ايراني منابع زيادي از آن وجود دارد. شايد با مطالعه آن ها تا حدودي امكان يادگيري آن باشد.

ولي آيا واقعا سئو به همين جا ختم مي شود؟ آيا با خواندن و دانستن يك سري از فاكتورهاي سئو مي توانيد سايت خود را سئو كنيد؟ جواب اين اين سوال در صورتي بله است كه تجربه بالايي در اين زمينه داشته باشيد.

به خاطر اينكه سئو علمي است كه بايد به صورت تجربي آن را ياد گرفته باشيد نه فقط تئوري! در سئو يك سري ريز كاري هايي وجود دارد كه تا روي سايت خود يا هر سايت ديگري آن را تجربه نكرده باشيد نمي توانيد طعم موفقيت در سئو را بچشيد.

حتما بخوانيد  اشتباهات رايج در بازاريابي محتوا و راهكارهاي آن ۸

به طور مثال آموزش هاي زيادي در رابطه با لينك سازي خارجي براي سايت يا همان ساخت بك لينك در وب وجود دارد. ولي آيا فقط از طريق همين آموزش ها مي توان بهترين و با كيفيت ترين بك لينك ها را براي سايت خود بسازيد؟ مسلما اين طور نيست! در بسياري از مواقع ديده شده پروسه لينك سازي براي وب سايت مورد نظر سودي نداشته كه هيچ بلكه ضرر هم داشته است. فقط به خاطر اينكه اين كار به صورت اصولي انجام نشده است.

ادامه مطلب


برچسب:
+ نوشته شده: 1396/8/15 ساعت: 10 توسط:bamanaa| بازديد : <~PostViwe~>|

:: مطالب مشابه

صفحات سايت

تعداد صفحات :[ ]